Meme Büyütme

Meme Büyütme

Meme büyütme ameliyatı veya büyütme mammoplastisi, bir kadının çeşitli nedenlerle memesinin boyut ve şeklini arttırmak için uygulanan cerrahi bir prosedürdür.

Meme Büyütme Ameliyatını Kimler Yaptırabilir;

-Meme boyutlarını çok küçük hisseden bir kadın dış görünüşünü daha iyi hale getirmek için,

-Hamilelik sonrası meme hacmindeki azalmayı düzeltmek için,

-Meme boyutlarındaki farkı düzeltmek için,

-Bazı nedenlerden dolayı yeniden meme dokusu oluşturmak için (meme kanseri sonrası veya doğuştan meme yokluğu gibi).

Cerrahi prosedür, ya silikon jel ya da serum içeren bir sentetik implantın meme dokusu altına veya kas dokusu altına yerleştirilmesi işlemidir. İmplant meme başından, koltukaltından veya meme altı sınırından küçük yara izi kalacak şekilde yerleştirilir. Aynı zamanda meme dikleştirme ameliyatı yapılacaksa daha uzun yara izlerine neden olur. Başlangıçta pembe renkte iken aylar içinde yara izinin renginde solma gözlenir.

Ameliyat ortalama 2-3 saat arası sürer. Hastanede kalış süresi genellikle 1 veya 2 gündür. Ameliyat sonrası ağrı her hastaya göre değişmekle beraber birkaç gün bazen bir hafta sürebilir. Daha büyük implantlar, ameliyat tekniği ve ameliyat sonrası komplikasyonlar ağrının şiddetini etkileyen faktörlerdir. Çoğu ağrı, ilaçlarla rahatlıkla kontrol edilebilir. Genellikle günler içinde hızlı bir şekilde günlük aktiviteler yapılır ve iş hayatına hızlı bir şekilde geri dönülür. Ameliyat sonrası genellikle memeleri destekleyen sutyenlerin giyilmesi önerilir. Ameliyat sonrası günde 2 ila 3 kez masaj yaparak implantın daha iyi bir şekilde yerleşmesi sağlanır.

Ameliyat sonrası 4 hafta boyunca meme bölgesini zorlayıcı hareketlerden kaçınmak gerekir.

-koşma

-zıplama

-atlama

-ağır kaldırma gibi

Ameliyat sonrası zamanla azalan;

-Sinir zedelenmesine bağlı ani göğüs ağrısı,

-Memede gerginlik,

-Meme uçlarında yanma hissi ve hassasiyet,

-Mide Bulantısı,

-Kabızlık,

-Doku iyileşmesine bağlı ciltte kaşıntı gözlenebilir.

Ameliyat öncesi dikkat edilmesi gereken hususlar;

-Ameliyattan 4-6 hafta önce sigara kullanımı bırakılmalı

-Kanı sulandıran aspirin, vitamin, ağrı kesici, şifalı otlar vs. en az 2 hafta önceden kesilmeli

-Kullanılan tüm ilaçlar, vitaminler ve şifalı otlar doktora bildirilmeli

-Ameliyat öncesi en az 24 saat öncesinden alkollü içecekler tüketilmemeli

RİSKLER

Bu ameliyat öncesi beklentiler iyice düşünülmeli ve plastik cerrahi doktoru ile hedefler hakkında konuşulmalı. Anestezi ile ilgili risklere ek olarak aşağıdaki komplikasyonlar gözlenebilir;

-kanama

-enfeksiyon

-yara izi oluşumu

-ameliyat sonrası memede asimetri

İmplant ile ilgili komplikasyonlar;

-hastanın dokusunun implantla reaksiyonu

-enfeksiyon

-implantın yetersiz olması

Meme implantları genel olarak güvenlidirler ve sağlık riski taşımazlar. Her kişi bu ameliyat için uygun değildir. Her hastanın riski birbirinden daha farklıdır. Ameliyat öncesi tüm potansiyel riskler ve komplikasyonlar gözden geçirilmeli ve ameliyata öyle karar verilmeli.

SONUÇ

Meme büyütme ameliyatı sonrası daha genç, dolgun ve çekici memeler elde edilmelidir.

Bu uygulama hakkında daha fazla bilgi almak ister misiniz?