MEZOTERAPİ

MEZOTERAPİ

Mezoterapi tekniği ilk olarak 1952 de Michel Pistor tarafından kullanılmıştır. Çeşitli sağlık sorunlarının tedavisinde tüm dünyada yaygın olarak kullanılan minimal invaziv (cerrahi olmayan) bir tekniktir. Saç dökülmesi, saç zayıflığı, akne, selülit, lokal inatçı yağlar, kırışıklık ve gevşek cilt gibi problemlerin çeşitli vitmaninler, mineraller, amino asitler, hiyalüronik asit gibi solüsyonlarla tedavi protokolüne dayanır.

Problemlerin çözümü için aktif malzemelerin özel kombinasyonları doktor tarafından seçilir ve mikro iğnelerle  solüsyon mezodermaya( cildin orta tabakasına) verilir.

MEZOTERAPİ ENDİKASYONLARI:

Selülit tedavisinde,

Lokal yağ birikimlerinin tedavisinde (uyluk, karın, kalça, diz bölgesi);

Çatlakların tedavisinde,

Cilt yaşlanması (profilaksi ve tedavi),

Yağlı gözenekli ciltlerin tedavisinde,

Cilt atonisinin tedavisinde,

Saçlı derinin ve saçların tedavisinde,

Gözaltı torbalarının tedavisinde,

Yara izlerinin tedavisinde (akne sonrası veya travma sonrası)

Kırışıklıkların tedavisinde,

Yüzdeki kılcal damarların ve kızarıklıkların tedavisinde,

MEZOTERAPİ KONTRAENDİKASYONLARI:

Kan pıhtılaşma bozuklukları,

Hamilelik, emzirme,

Ameliyat sonrası dönem,

Akut cilt hastalıkları, kronik cilt hastalıklarının alevlenmesi,

Epilepsi,

Keloid skar eğilimi olanlar,

Nispi olarak; kan sulandırıcı kullanımı

YÜZ CİLDİ

Hyaluronik asit cildimizin en önemli bileşenlerinden biridir. Cildin dış görünümü, dermal tabakadaki hücrelerin konsantrasyonuna bağlıdır. Hyaluronik asit ile doymuş cilt genç, elastik, pürüzsüz ve sıkı görünür. Yaklaşık 25-30 yaşlarında dermal tabakadaki hyaluronik asit miktarı azalmaya başlar. Her yıl cildin dermal tabakasındaki hyaşuronik asit yüzde 3 azalır ve cilt aşamalı olarak yaşlanmaya başlar. Mezoterapide cilt yaşlanmasını önlemek için amaç hyaluronik asit konsantrasyonunun restorasyonuna yöneliktir. Mezoterapide, hyaluronik asit mikro enjeksiyonlarla cilde verilir. Enjekte edilen hiyaluronik asit, fibroblastları uyarır, kollajen ve elastin sentezini aktive eder, cilt kendi hiyalüronik asit sentezini başlatır, cildin iyileştirici özelliklerini geliştirir, yaşlanma sürecini yavaşlatır. Bu sayede mezoterapiye bağlı olarak cilt tonusu ve elastikiyet yeniden inşa edilerek cilt sağlıklı bir renk kazanır.

SAÇLI DERİ VE SAÇ MEZOTERAPİSİ

Saçların durumu ve saçlı deri, uzman bir doktor tarafından değerlendirilmeli. Saçların yeniden aktif hale getirilip canlandırılması için vitaminler, büyüme faktörleri, mineraller ve amino asitlerden oluşan kokteyller her bir hasta için ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Mikroenjeksiyonlarla mezoterapi ajanları saç folikülüne ulaşır. Mezoterapi saçlı derinin mikrodolaşımını iyileştirir. Saç kökü için gerekli mikro elementleri sağlar. Soruna bağlı olarak 7 günde bir 7-12 seans önerilmektedir.

MEZOTERAPİ VE SELÜLİT TEDAVİSİ

Selülit tedavisinde en etkin çözümlerden biri mezoterapidir.  Selülit genellikle 25-35 yaşlarında görülür ve yavaş yavaş ilerler. Selülit tedavisinde çeşitli mezoterapi solüsyonları vardır. Selülit tipine göre çeşitli mezoterapi kokteylleri mevcuttur: Bunlar lipolizi(yağ ayrışmasını), prekapiller sfinkterleri ve damar duvarlarını ( sıvı drenajını), fibrozisi( yağ hücrelerini kaplayan liflere böylece portakal kabuğu görünümüne etki eder) uyarırlar. Ayrıca selülit gelişimini önlerler.

SELÜLİT EVRELERİ

Evre 0: Cilt kırıştırılsa bile gözle görünmez

Evre 1: Ayakta veya yatar pozisyonda selülit görünmez, ancak cilt kırıştırıldığında portakal kabuğu görüntüsü gözlenir

Evre 2: Selülit ayakta görünür iken, yatar pozisyonda görünmez

Evre 3: Selülit hem ayakta hem de yatar pozisyonda belirgindir.

Uygulama sayısı; selülit evresine göre değişmektedir. Muayene sonrası selülit nedeni, klinik evresi göz önünde bulundurularak her hastaya özgü bir program yapılmalıdır. Genellikle selülitin en aktif olduğu dönemlerde her 1-2 haftada bir olmak üzere 4-7 seans tavisye edilir. Daha sonra yılda 2-4 seans önleme tedavisi için önerilir. Her bir seans 20-45 dakika sürer.

MEZOTERAPİNİN AVANTAJLARI

- Cilde lokal olarak uygulandığından kan dolaşımına geçmez ve sistemik yan etkilere neden olmaz

- Fizyolojik olarak sadece mezoterapi solüsyonuna bağlı olarak değil uygulama ile cilt restorasyonundaki doğal süreçte uyarılarak devreye girer (fibroblastların sentezi ve kollajen ile elastin sentezi).

- Diğer estetik prosedürlerle (peeling, lazer, ışık tedavisi) başarılı bir kombinasyon yapılabilir.

- Yaş sınır yoktur ergenlik sonrası herkese uygulanabilir.

UGULAMA SONRASI ÖNERİLER

- En az 24 saat kozmetik ürünlerin kullanımından kaçınılmalı

- Banyo, sauna, yüzme havuzu, spor aktiviteleri uygulamadan birkaç gün sonrasına ertelenmeli

- Uygulama sonrası en az 1 hafta direk güneş ışığından sakınılmalı ve güneş koruyucu kullanılmalı.